Bila menteri jkm nak letak jawatan ni?

Geram je aku bila dapat tau menteri yang menguruskan orang kurang upaya makan duit rakyat. Pulak tu dah kecoh gila satu negara pun tak nak jugak letak jawatan. Orang macam ni ke nak amik jadi pemimpin? habih satu keluarga makan duit rakyat. Patutlah Jabatan Kebajikan Masyarakat (Jabatan Kerja Malas) lembab macam kura-kura. Bila menteri sibuk dengan halnya nak cari duit poket, hal rakyat peduli apa. Aku geram kerana adik aku yang OKU cacat akal pun reti cari periuk nasi sendiri. Dahlar tu, JKM bukan nak tolong sangat. Mintak duit bantuan macam mintak sedekah, tunggu masuk surat khabar baru nak bagi.Tu pun adik aku yang panggil wartawan. Lepas tu nak dapat bantuan elaun kerja, berbulan-bulan baru nak bagi.Tunggu emel sampai ke kp baru nak bagi. Teringat hadis Nabi SAW, yang bunyinya – Jika amanah telah disia-siakan maka tunggulah kedatangan kiamat. Agaknya menteri tu tak takut kiamat dan tak takutkan neraka.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Shafiqolbu

Sampaikanlah walaupun hanya satu ayat !

IslamicAnswers.com: Islamic Advice

Islamic marriage advice and family advice

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

%d bloggers like this: